what we work on
The study of language acquisition and language deficits has developed over the last three decades partly due to the understanding of grammar as part of our biological endowment in the generative framework. Not only language growth and language deficits are areas of interest in their own right, but also they contribute to the development of a theory of grammar.
APL is a lab of the Centre de Lingüística Teòrica
acquisition of syntax
language deficits
Jin Yan
PhD student
L2 acquisition of Mandarin and Spanish
Celina Agostinho
PhD 2020
Postdoctoral reseracher at the Universidade de Lisboa
Myriam Cantú
Language Acquisition.
Yalda Heshmati
MA in Cognitive Science and Language, 2013
Integration & well being educator, Nelson Mandela School, Berlin
Shenai Hu
PhD in Cognitive Science and Language, 2014
Associate Professor, Xiamen University
Alejandra Keidel
PhD 2024
Professora associada, Universidad Nebrija
Maya Leela
PhD in Cognitive Science and Language, 2016
Panagiota Margaza
Second Language Acquisition
Xavier Parramon
PhD 2016
Language acquisition, passives,Catalan
Maria Sánchez
Kristen Schroeder
Elena Pagliarini
Elin Thordardottir
ADQUISICIÓ DEL LLENGUATGE
TRASTORNS I PATOLOGIES DEL LLENGUATGE
DIFUSIÓ
Informació per a pares i educadors, Acció COST IS0804
Corpus Nazzal at CHILDES
It is the first corpus of spontaneous child and adult production data in Arabic.
It includes data from 11 healthy monolingual Palestinian Arabic-speaking children aged between 2;0 and 6;5 years old and their parents.
Prova integral d'afàsia
Versió catalana del Comprehensive Aphasia Test (Swinburn et al. 2004):
Salmons, I., Rofes, A. i Gavarró, A. (2021). Prova integral d’afàsia. Llibre d’ítems. Servei de Publicacions de la UAB. Disponible a https://ddd.uab.cat/record/250143
Qüestionari sobre les conseqüències de l'afàsia
Versió catalana del Aphasia Impact Questionnaire (Swinburn et al. 2018):
AIQ-21-CAT: Qüestionari sobre les conseqüències de l’afàsia (versió breu)
AIQ-21-CAT: Full de respostes
AIQ-21-CAT: Escales de qualificació
AIQ-21-CAT: Full d’informació per al participant
SEGUIMENT DEL MOVIMENT OCULAR
Els participants observen uns vídeos i senten unes frases. L’eye-tracker s’encarrega de seguir el moviment dels ulls dels nadons durant el procés i, a partir d’aquí, fem inferències sobre comprensió.
TASQUES DE COMPRENSIÓ
Els participants escolten unes frases i observen unes imatges. Tot seguit els demanem que assenyalin la imatge o situació que representa millor la frase.
Molts dels nostres materials han estat elaborats per Justyna Kamykowska.
tasques de producció
ADQUISICIÓ DEL CATALÀ
Contacte: Anna Gavarró (anna.gavarro@uab.cat)
Participants: 16-19 mesos
Llengua: Català
Descripció: L’objectiu de l’estudi és saber si els infants són capaços de discriminar frases simples ordenades de frases desordenades i, per tant, poder establir el seu nivell de coneixement gramatical als 18 mesos.
Tècnica: Seguiment d’ulls.
ESTUDI B:
ADQUISICIÓ DE LA FONOLOGIA DEL CATALÀ: LES OBERTURES COMPLEXES
Contacte:Duna Ninyerola
Participants: nens d’1, 2 i 3 anys
Llengua: català
Descripció: Producció d’obertures complexes a principi de paraula
ESTUDI C:
TEST PER AL DIAGNÒSTIC DE L’AFÀSIA
Contacte: Io Salmons
Participants: adults sans i amb trastorns del llenguatge
Llengua: català
Descripció: L’objectiu és obtenir una prova estàndard per diagnosticar l’afàsia a catalanoparlants. L’estudi es duu a terme en el marc del projecte internacional The Collaboration of Aphasia Trialists.
ESTUDI D:
ADQUISICIÓ DEL CATALÀ
Contacte: Anna Gavarró (anna.gavarro@uab.cat)
Participants: 16-19 mesos
Llengua: Català
Descripció: L’objectiu de l’estudi és saber si els infants comprenen frases SVO i frases amb dislocació a l’esquerra amb pronom de represa i, per tant, poder establir el seu nivell de coneixement gramatical als 18 mesos.
Tècnica: Seguiment d’ulls.
ESTUDI E:
ADQUISICIÓ DEL CATALÀ: OBJECTES NULS VS. CLÍTICS D’OBJECTE
Contacte: David Oliveros
Participants: nens de 2, 3 i 4 anys
Llengua: català
Descripció: Comprensió de frases intransitives de verbs que poden ser transitius
ESTUDI F:
ADQUISICIÓ DEL MANDARÍ I L’ESPANYOL
Lloc: Universitat Autònoma
Contacte: Jin Yan
Participants: adults
Llengua: mandarí i espanyol, L1 i L2
Descripció: interpretació de la negació i la disjunció en les segones llengües
- Les dades dels participants són confidencials.
- Els estudis no comporten cap risc per a la salut dels participants.
- Els nadons sempre van acompanyats d’un adult. En alguns casos, demanem als adults que es cobreixin els ulls per evitar que influeixin involuntàriament en el comportament de l’infant.
- Els estudis consisteixen en l’observació de la reacció natural dels nadons mentre visualitzen vídeos. En el cas de menors de més de 2 anys o adults, són exercicis molt senzills amb estímuls visuals i/o auditius.
- La participació és voluntària i els participants poden interrompre l’estudi en qualsevol moment.
Projects
The Tavistock Trust for Aphasia: ‘Collaboration of Aphasia Trialists’. Network of European multidisciplinary aphasia investigators.
PUBLICACIONS: VISITEU LES PÀGINES PERSONALS DELS AUTORS / PUBLICATIONS APPEAR UNDER THE AUTHORS’ PERSONAL WEBPAGES)
TESIS I TREBALLS DE MÀSTER (DES DEL 2010) / DISSERTATIONS (2010 ONWARDS)
Martínez, Mònica (2023) The acquisition of raising verbs: the case of Catalan semblar (Màster en Ciència Cognitiva i Llenguatge, UAB), Supervisora: A. Gavarró.
Ninyerola, Duna (2023) Acquisition of complex syllabic onsets in Catalan children (Màster en Ciència Cognitiva i Llenguatge, UAB), Supervisores: E. Bonet i A. Gavarró.
Signoretto, Roberta (2023) La comprensione delle presupposizioni da parte di bambini della scuola primaria a sviluppo tipico e con Dislessia Evolutiva (Màster en Lingüística, Università degli Studi di Padova), Supervisors: E. Pagliarini, F. Domaneschi i Gesuato.
Jingtao Zhu (2021) Studies in early Mandarin syntax, Doctorat de Ciència Cognitiva i Llenguatge, UAB. Supervisora: A. Gavarró.
Agostinho, C. (2020) The acquisition of the passive in European Portuguese, Doctorat en Ciència Cognitiva i Llenguatge, UAB. Supervisores: A. Gavarró i A.-L. Santos..
El Hadef Hammad, Iman (2020) A comparative study on the acquisition of relative clauses in Darija and English (MA in Advanced English Studies). Supervisors: A. Gavarró i M. Llinàs.
Sánchez, Maria (2020) Subject-verb agreement comprehension in child Catalan (Màster en Ciència Cognitiva i Llenguatge, UAB). Supervisora: A. Gavarró.
Margaza, Panagiota (2018) The distribution of subjects in L2 Spanish and L2 Greek, Doctorat en Ciència Cognitiva i Llenguatge, UAB. Supervisora: A. Gavarró.
Leela, Maya (2016) Early acquisition of word order: evidence from Hindi-Urdu and Malayalam, Doctoral dissertation, Doctorat de Ciència Cognitiva i Llenguatge, UAB. Cum Laude.Supervisora: A. Gavarró.
Parramon, X.avier (2016) Actional passives in Child Catalan. Doctoral dissertation. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra.Supervisora: A. Gavarró.
Salmons, Io (2015) The agrammatic comprehension of contrastive focus and clitic left dislocation. Doctoral dissertation. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra. Supervisora: A. Gavarró.
Zhu, Jingtao (2015) Parameter setting in language acquisition: A study of the acquisition of null objects and the ba construction in Chinese. Master thesis. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra. Supervisora: A. Gavarró.
Hu, Shenai (2014) Intervention effects and the acquisition of relativization and topicalization in Chinese. Doctoral dissertation. Universitat Autònoma de Barcelona & Università degli Study di Milano-Bicocca, Bellaterra. Supervisores: A. Gavarró i M. T. Guasti.
Heshmati, Yalda (2013) Comprehension of Passives in Persian Speaking Children with ASD – An Investigation of Grammar in Autism. Master thesis. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra. Supervisora: A. Gavarró.
Schroeder, Kristen (2013) What Was Done to Whom? Passive Voice Comprehension in High-Functioning Danish Autistics. Master thesis. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra. Supervisora: A. Gavarró.
Cantú-Sánchez, Myriam (2011) Nominal Plural Marking of Nonce Words in Child Spanish. Master thesis. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra. Supervisors: A. Gavarró i J. Grinstead.
Salmons, Io (2010) Intonational patterns and comprehension in Broca’s aphasia. Master thesis. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra. Supervisora: A. Gavarró.
Lite, Anna (2010) Aspectes de l’adquisició de la quantificació en català. Master thesis. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra. Supervisora: A. Gavarró.