La Generalitat de Catalunya ha concedit la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic a la professora del CLT M.Teresa Espinal. Aquesta medalla distingeix les persones i les entitats que, pels seus mèrits, hagin contribuït de manera destacada en el desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya.

M.Teresa Espinal i Farré és doctora en Filologia Hispànica i catedràtica de Lingüística de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), on actualment és investigadora ICREA Acadèmia. Ha estat directora del Centre de Lingüística Teòrica i vicerectora de Recerca d’aquesta universitat. La seva recerca se centra a estudiar l’estructura del llenguatge, la interfície sintaxi-semàntica i la seva relació amb una teoria general de la cognició humana.