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Professors – investigadors

Becaris i doctorands

Lourdes Aguilar

lourdes aguilar

Adreça

Departament de Filologia Espanyola
Despatx B9/0090
Facultat de Lletres
Edifici B
Universitat Autònoma de Barcelona
08193 Bellaterra (Barcelona)

Telèfon

+34 93 581 31 99

Fax

+34 93 581 16 86

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Publicacions destacades / Featured Publications

Línies d’investigació / Research interests

Descripció fonètica / Fonologia de laboratori / Prosòdia /  Tecnologies de la parla / Processament del llenguatge natural

Phonetic description/ Laboratory phonology / Prosody / Speech tecnologies / Natural language processing

Projectes d’investigació / Research projects

Publicacions recents / Recent publications

2022
Aguilar, Lourdes (2022). “Hacia un aprendizaje significativo de la pragmática de la lengua oral con la ayuda de un videojuego”. En Universalidad y multiversalidad en literatura, lengua y traducción. Coordinadora: Rebeca Cristina López González, ed. Comares, Vigo

2021
Aguilar, Lourdes. (2021). “Las habilidades prosódicas de los hablantes con Síndrome de Down: dificultades y vías de mejora motivadoras”, Archiletras Científica, vol. 6, págs. 205-221. 

2020
Aguilar, L., & Borràs-Comes, J. (2020). Alteraciones de la declinación y el campo tonal en el habla de personas con Síndrome de Down. Estudios de fonética experimental, 11-33.

2019
Aguilar, Lourdes. “Learning Prosody in a Video Game-Based Learning Approach.” Multimodal Technologies and Interaction 3.3 (2019): 51.

2018
Aguilar, Lourdes; Yurena Gutiérrez-González «Patterns of prominence, phrasing and tonal events in Spanish news reading: An illustrative case study» Loquens, vol. 5.

2017
González-Ferreras, César; David Escudero-Mancebo, Mario Corrales-Astorgano, Lourdes Aguilar-Cuevas, and Valle Flores-Lucas 2017. Engaging Adolescents with down Syndrome in an Educational Video Game. International Journal of Human-Computer Interaction . 33. p. 1 – 20

2016
Escudero-Mancebo, David; González-Ferreras, C.; Aguilar, L.; Estebas-Vilaplana, E.; Cardeñoso-Payo, V. 2016. Exploratory use of automatic prosodic labels for the evaluation of Japanese speakers of L2 Spanish. . Speech Prosody 2016. p. 761 – 765

Mario Corrales-Astorgano, David Escudero-Mancebo, González-Ferreras, Yurena Gutérrez-González, Valle Flores-Lucas, Valentín Cardeñoso-Payo, and Lourdes Aguilar-Cuevas. 2016. A video game to improve communication skills of people with intellectual disabilities. Proceedings of Interspeech 2016. p. 1565 – 1566

L. Aguilar 2016. Procesos fonéticos y procesos fonológicos: el caso de las aproximantes . AA.VV.. 53 reflexiones sobre aspectos de la fonética y otros temas de lingüística. 1 ed. Barcelona. Laboratori de Fonètica de la Universitat de Barcelona.; p. 17 – 28. 978-84-608-9830-6

2015
Y.M. Gutiérrez-González; L. Aguilar 2015. Nuevos datos empíricos sobre la entonación del español a partir del corpus de noticias Glissando. Estudios de Fonética Experimental. XXIV. p. 35 – 82

Lourdes Aguilar, Yurena Gutiérrez-González, Ferran Adell, David Escudero-Mancebo, César González-Ferreras, Valentín Cardeñoso-Payo, Mario Corrales, Patricia Sinobas, Valle Flores 2015. La piedra mágica: Un videojuego educativo orientado a la mejora de las habilidades comunicativas orales como ventana a la inclusión social. Revista Síndrome de Down. 125.

2014
Escudero-Mancebo, D.; L. Aguilar, L., C. González, V. Cardeñoso-Payo, Y. Gutiérrez 2014. Preliminary results on Sp_ToBI prosodic labeling assisted by an automatic fuzzy classifier. Social and Linguistic Speech Prosody. Proceedings of the 7th International Conference on Speech Prosody. 7. p. 457 – 461

2013
Garrido Almiñana, J. M.; D. Escudero-Mancebo; L. Aguilar; V. Cardeñoso-Payo; E. Rodero, C. de-la-Mota, C. González, C. Vivaracho, S. Rustullet, O. Larrea, Y. Laplaza, F. Vizcaíno, E. Estebas, M. Cabrera, A. Bonafonte (2013) “Glissando: a corpus for multidisciplinary prosodic studies in Spanish and Catalan”. Language Resources and Evaluation. Springer,2013.

2012
Escudero-MANCEBO, D.; L. Aguilar, L.; M.M. VanrelL; P. Prieto(2012). «Analysis of inter-transcriber consistency in the Cat_ToBI prosodic labelling system», Speech Communication 54(4),566-582.

2010
Aguilar, L.(2010) Vocales en grupo, Arco/Libros (Cuadernos de Lengua Española, 110), Madrid. (ISBN: 978-84-7635-794-1).

2009
PRIETO, P., L. AGUILAR, I. MASCARÓ, F. TORRES-TAMARIT, M. M. VANRELL (2009) “L’etiquetatge prosòdic Cat_ToBI”, Estudios de Fonética Experimental XVIII, pp. 287-309.

AGUILAR, L. , A. Bonafonte, F. Campillo , D. Escudero (2009) “Determining intonational boundaries from the acoustic signal”, Roger Moore (ed.) Proceedings of Interspeech (10thAnnual Conference of the International Speech Communication Association), Brighton, pp. 2447–2450.

Szmidt, D.T., S. Labraña Barrero, J. Castellví, L. Aguilar (2009) “Intonation des phrases interrogatives avec l’expansion du sujet et avec l’expansion de l’objet du catalan barceloní”, Revue Geolinquistique, 10.

2008
Prieto, P., L. Aguilar, I. Mascaró, F.J. Torres, M. M. Vanrell (2009) “L’etiquetatge prosòdic Cat_ToBI”, Estudios de fonética experimental, XVIII, pp. 287-310.

2007
Review of P. Prieto, J. Mascaró y M. J. Solé (eds) (2007) Segmental and prosodic issues in Romance phonology, John Benjamins Publish. Co., Amsterdam/Filadelfia. En Estudios de Fonética Experimental, XVI, pp. 261-298.

2006
“A propósito de las combinaciones vocálicas”, Nueva Revista de Filología Hispánica, tomo 54, num. 2, pp. 353-381.

2005
“A vueltas con el problema de las semiconsonantes y las semivocales”, Verba, vol. 32, pp. 121-142.

“Los enlaces vocálicos: ¿una cuestión de dominios prosódicos?”, RILI, vol. III: Aspectos prosódicos de las lenguas iberorrománicas, nº 2 (6), pp. 29-48.

2004/2005
“Un módulo de desambiguación morfosintáctica para el castellano basado en conocimiento lingüístico” (amb L. Aguilar, A. B. Avilés, J. Fontseca, C. de la Mota, Y. Rodríguez i P. Caymes)
Revista Española de Lingüística Aplicada, Vol. 17-18: 7-17
[Report de recerca GGT-05-2, UAB, Bellaterra]

El Centre de Lingüística Teòrica (CLT) té per objectiu l’estudi del llenguatge i de les llengües naturals des d’una perspectiva teòrica i experimental.

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